Just another WordPress.com weblog

Sov till tolv och vid tvåtiden sprang jag och min kompis H en runda på 7,8 km på 58 min. Och då gick vi en hel del. Benen var pigga i början men blev rejält trötta på mot slutet. Bäst av allt var att gårdagens megavärk i knäna, jag fick svinont när jag gick nedför i trappor, var helt borta. Visst gör det alltid ont att springa, men det får inte bli outhärdligt. Och helst ska det gå över efter en vilodag eller två.

Jag ska skärpa till mig och träna knä och vader varje kväll framöver. Och stretcha ännu mer efter löpningen. Det sista jag behöver just nu är skador. Och nästa vecka ska jag inte springa lika mycket, jag ska försöka maxa farten i stället. Benen behöver mängdträning och flåset behöver maxfart för att utvecklas.

Jag läser i olika tidningar om program som man ska följa för att springa en mil eller mer. ”Spring si eller så, då och då”. Jag har så svårt att följa program. Jag kan inte ens följa ett recept från början till slut. Jag vill alltid lägga till och dra ifrån, och göra på mitt sätt. Vi är väl alla olika helt enkelt. Nu i början av säsongen kändes det som benen behövde vänja sig, nu tänker jag i stället öka tempot och springa så snabbt jag kan för att hamna utanför min komfortzon. Kortare sträckor men snabbare.

Efter löpningen cyklade jag med Lillasyster till affären. Vi har en tandemcykel där hon sitter fram och trampar medan hennes styre är låst, tack och lov. Bakpå cykeln har jag en korg, och där hade jag tänkt att ha matkassen. I affären överraskades vi av att Lillasyster hade vunnit det stora påskägget – för andra året i rad. I år skulle man skriva en slogan om sin favoritchoklad och jag skrev å hennes vägnar ”Mjölkchoklad gör mig glad, det vill jag äta varje dag.” Så ägget fick vi binda fast på korgen och matkassen fick jag bära på armen medan jag cyklade. Styrketräning minst sagt!

Det är svårt att ha en massa godis hemma. Varken jag eller Storasyster äter godis. Men det går ändå bra, så länge jag äter regelbundet och bra. Till ”frukost” klockan tolv blev det omelett på tre ägg med skinka och ost, en näve nötter till mellanmål, och till middag fläskfilé, svamp, lök, fraiche och broccoli. Senare i kväll blir det kesella och hallon/blåbär till kvällsmål.

Kommentarer till: "58 min löpning och 15 min cykeltur" (3)

  1. Oj det var inget litet påskägg hon vunnit. Bra gjort av dig med löpningen. Jag känner verkligen igen det där med svårigheten att följa ett recept till punkt o pricka. Visst är det gott med kesella o bär. Det har jag också ätit ikväll. Godare än sött godis med konstigt innehåll.

  2. Grrrrrrrrrrr skrev ett långt meddelande som bara försvann =/ Är närvarande mentalt och peppar om än ej så ofta skriver här inne.

    Gille vinsten doneras till mina söta föräldrar, de förtjänar en fika paus då och då för alla gånger de ställt upp för mig =) Vilken härlig bild på ”lilla syster” inte undra på det stora leendet med ett gigantiskt påskägg 😉 Kör du på sunt förnuft nu eller räknar du vv poäng igen?

  3. Jag som tyckte vi hade gigantiskt påskägg i påskas men det är ju pytteigt jämfört med detta 🙂
    Det är väl bra att läsa hur man kan göra och sen omsätta det praktiskt till sin egen vardag oavsett det gäller recept eller träning tänker jag.

Lämna en kommentar