Just another WordPress.com weblog

Kost och träning har jag klarat bra i veckan, men när jag kom hem i kväll och det stod en öppen flaska vin på diskbänken så tog jag ett glas. Men det fick räcka med två glas, och jag åt inget onyttigt till följd av det. Samtidigt blir jag så trött på mig själv när jag gör rätt, rätt, rätt, rätt, rätt och sen gör jag ett fel och då känns det som allt är förstört.

Så är det ju inte. Jag ska vara jävligt stolt över att jag sprungit måndag, tisdag, torsdag, lunchpromenerat tisdag, gymtränat onsdag, och kvällspromenerat onsdag och torsdag, plus att jag hållit mig till enbart protein tisdag-torsdag. Jag har utökat distans och hastighet på löpningen sen förra veckan, och jag har mått superbra hela tiden. Jag har inte känt av efter-utbildning-tröttheten några långa stunder – och det har absolut inte hindrat mig från att promenera och träna. Utbildningen har varit enormt givande, och resan dit och hem var inte alls lika jobbig den här gången. Allt är lättare när man har gjort det förut.

I morgon ska jag springa igen, med eller utan min kompis H, och med eller utan regn. Men jag ska ta det lugnt för benen är slitna, och det värker lite i knäna när jag går ned för trappor. I dag har jag haft en vilodag – det missade jag helt i min utmaning att lägga in en vilodag. Reviderad utmaning kommer på söndag. På måndag inleds vecka 4 av 5.

Om jag tänker tillbaka på den tiden då jag med nöd och näppe hann med att träna en-två gånger per vecka, och nu ”tillåter” jag mig en vilodag av sju, så tror jag knappt att det är samma människa. Jag jobbar lika mycket, jag har fortfarande familj och barn – men visst finns det tid att träna varje dag. Tricket är bara att börja i liten skala, vänta tills det känns lika naturligt som att handla och laga mat, och först därefter lägger man på ytterligare ett träningstillfälle, och så vidare. Sakta men säkert.

Kram och trevlig helg på er alla viktkämpar!

Kommentarer till: "Jag har inte lyckats fullt ut" (5)

  1. Visst är det intressant när man tänker på hur långt man kommit från där man stod när man startade. Jag tänkte till idag när jag såg mig själv i spegeln på gymmet. ”Här står jag, svettig och dan med armar som skakar av att jag pressat mig själv till max.” En ENORM skillnad från vem jag var för 2 år sen.

    Massor av pepp till dig! Jag tror inte två glas vin tar bort allt du vunnit på veckan som varit. Om man inte får ha såna små guldstunder så blir veckorna lite trista. Men man måste våga njuta av dem, så att man inte dricker vinet och samtidigt tänker att man inte borde göra det. Ett medvetet val som man tycker man förtjänat. För om man inte njuter av det så tycker jag det är bortkastat, har proppat i mig många godispåsar för att efteråt inte ens minnas att jag gjort det…

    Kram kram och ha en skön helg!!!
    Elin

  2. SV: TACK, jag har lärt mig att vara det lite oftare nu å jag berömmer mig själv 😉 till ditt inlägg så tycker jag det är helt ok att unna sig godsaker ibland, men det får ju vara måtta på det så man vet att man har kontroll över det:) men kämpa på!! imorgon bitti blir det promenad igen, tänkte ta mig en långis 🙂 kram kram

  3. Du är då en envis person! Härligt! 🙂

  4. Du har gjort ett jättebra jobb. Var stolt och nöjd.

  5. Dessa tankar! Vad det ställer till det för oss. Men vi kan om vi vill och det är bra att du är medveten om dessa. En vacker dag när man minst anar kommer de inte finnas i skallen.

Kommentera

Etikettmoln

