Just another WordPress.com weblog

6,3 km på 47 min

I kväll trotsade vi regnet och sprang i Rosenholm. Minsann sprang vi lite vilse ikväll också, så totalt fick vi ihop 6,3 km på 47 min. Det kändes bra i benen trots att jag sprang i går. Och tur hade vi med vädret också. Innan och efter smattrade det rejält på vindrutan, men just när vi sprang så kom det enbart enstaka droppar.

Jag tror på allvar att föreställningen om hur jobbigt/tråkigt/blött och trist det är att springa när det regnar egentligen är värre än det egentligen är. Det är alltid skönt när man kommit ut, oavsett väder. (Fast ösregn är inte så mysigt, jag har provat.) Men nöjdhetskänslan efteråt är om möjligt ännu bättre om man faktiskt tar sig ut fast det regnar. Med tiden blir kanske även jag en ur-och-skur-löpare 🙂

Men där är jag inte än, och faktum är att om vi inte hade bestämt oss för att springa ihop i kväll så hade jag INTE sprungit själv. Så viktig är gruppen! Förra veckan var vi fyra som sprang, och ikväll var vi sex. Sakta men säkert blir vi kanske ett gäng på 20-25 personer igen 🙂

Kommentarer till: "6,3 km på 47 min" (1)

  1. Jag tycker nog att lite duggregn och 2-5 plusgrader är bland det bästa vädret att springa i. Eller en kall stjärnklar kväll när allt är tyst tyst.

Kommentera

Etikettmoln

