Just another WordPress.com weblog

Är det realistiskt? Jag måste på något sätt plocka fram piskan nu känner jag. Den 14 maj ska jag springa Blodomloppet i Karlskrona. 5 km på under 30 minuter är målsättningen. Minus 5 kg till dess skulle förbättra mina möjligheter att få en bra tid avsevärt. Jag är så förbannat trött på att hoppa upp och ner strax över 90 kg. Och jag får ju aldrig köpa mina nya jeans heller 😦

Någon som är sugen på en liten utmaning kommande fem veckor med start i dag tisdag 10 april? Jag ska inte använda ordet inte när jag formulerar min 5 kilos-utmaning. Jag ska i stället fokusera på det jag ska göra, och förhoppningsvis blir inte-sakerna färre då helt automatiskt. 5 kg är en bra siffra, det är ungefär en storlek 🙂

Kommentarer till: "Minus 5 kg på fem veckor?" (8)

  1. Jag är på! Det är precis vad jag vill gå ner och står också och studsar på samma vikt skitlänge nu. Ibland går jag upp 2-3 kilo och de är lätta att gå ner igen, men sedan blir det svårare. Hetsäter lätt, saker som choklad, kakor och annat sött går det knappt att ens nudda vid med tanken innan jag har smällt i mig 200 gram (eller mer). Så den 15:e maj ska vi alltså ha gått ner 5 kilo. Låter alldeles perfekt!

  2. Jag har också börjat kämpa med att sluta med ordet ”inte”. Det blir inga fler sådana mål t.ex. ”jag ska inte äta godis i veckan”

  3. heja heja! 🙂 skulle lätt kunna köra en sådan.. 5 kg på 5 veckor 😉

  4. Johanna Sandberg Larsson sa:

    jag är helt klart med! passar perfekt då jag ska springa vårruset den 14:e maj och då även avslutar mina första 12 veckor med helhetsmetoden. dessutom behöver jag en ny spark i röven efter en vecka av dekadens, lediga veckor har verkligen en tendens att spåra ur för mig 😦 ska fundera över mina mål också, har du tänkt att sammanställa dessa någonstans? vore kul och sporrande 🙂 kram!

    • Nej, jag tänkte inte sammanställa. Ni får berätta i min blogg hur det går för er om ni inte har en egen blogg. Då kan jag länka till den. Kul att du är med 🙂

Kommentera

Etikettmoln

