Just another WordPress.com weblog

Lyssna på kroppen

I dag har jag sprungit, och senast jag tränade var förra tisdagen. Sådan var inte planen. Jag hade planerat in träning varenda dag under påskhelgen. Det blev ingenting, förrän i dag.

Efter en tids intensivt arbete, där det mesta föll på plats i torsdags, var jag helt enkelt slut mentalt. Så jag valde att lyssna på kroppen och komma ner i varv ordentligt. Det har jag gjort nu. Nu är jag redo inför ännu en intensiv arbetsvecka, bland annat med kurs i Malmö onsdag-fredag.

Bara för att man planerar in tid för träning innebär inte det att man måste träna. Det är viktigt att lyssna på kroppen, och just nu var det vila och lugn och ro jag behövde. Det är okej. Träningen får aldrig bli ett dåligt samvete.

Kommentera

Etikettmoln

