Just another WordPress.com weblog

Det blev en bra påsk

Det som var speciellt med den här påsken var att jag inte hade planerat någonting. Inte ett dugg. Inte ens pyntat ett enda dugg.

Det jag mest behövde efter en stressig jobbperiod var att vila. Långfredagens morgon vaknade jag vid tolv och sen åkte vi och köpte fjädrar till buskarna, lite ris med fjädrar, och karamellfärg till äggen. Så det blev lite spontanpyntat ihop med barnen 🙂

På kvällen blev vi spontanbjudna till goda vänner och på påskafton spontanbjöd jag svärföräldrarna på påskbuffé. Idag blev det en spontanfika med yngsta dotterns kompis föräldrar. Nice.

Så ordet för påskhelgen är spontant. Det gillar jag, som alltid tycker att jag måste planera och ha koll på allt. Nyttig träning för mig minst sagt!

Och helgen är inte slut än. Imorgon blir det löprunda och kyrkobesök. Inte spontant dock utan i allra högsta grad planerat. Nu har jag nog vilat klart 🙂

Kommentarer till: "Det blev en bra påsk" (1)

  1. Det låter som en väldigt lyckad helg. Skönt med återhämtning efter en stressig period. Kram Therese

Kommentera

Etikettmoln

