Just another WordPress.com weblog

Min nya omelettburk

Ibland köper man saker som man känner att man verkligen kommer att ha nytta av. Min nya omelettburk från tupperware är en sådan pryl.

Några skivor skinka, några skivor ost, vispa ihop 2-3 ägg tillsammans med en skvätt vatten, häll allt i burken, på med locket och in i mikron på full effekt i 2-3 min. Färdigt 🙂

OBS: vispa inte äggen i burken, och ät inte ur den. Bestick gör revor i plasten och förstör den. Stjälp upp omeletten på tallrik istället. För att vispa ägg och vatten använder jag en shaker, en sån man har för göra redning till sås.

Jag slipper passa äggröran, diska stekpannan, och det blir minst lika gott. Nu blir det nog omelett morgon, lunch och middag under mina proteindagar. Det gäller att vara kreativ med fyllningen bara. Har ni några förslag på fyllning?

20120403-071848.jpg

Kommentarer till: "Min nya omelettburk" (6)

  1. Jag brukar ha hackad, fryst spenat i mina tillsammans med salt och peppar. Och ibland, när jag lyxar till det, så kör jag soltorkade tomater och oregano som kryddning, utöver salt och peppar.

  2. Men vilken smart!! Jag vill ha! =) Jag känner ingen som håller på med tupperware…

  3. Snacka om smart!! såklart Tupperware har en sån! Ägg är gott i många olika skepnader, omelett är särskilt gott tycker jag 😀

  4. Vilken bra pryl. En sådan vill jag med ha ju.

Kommentera

Etikettmoln

