Just another WordPress.com weblog

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta i dag. Hur många gånger ska man gå ner samma kilon?

Den 1 januari vägde jag 93,4 kg. Efter åtta veckor med Rivstart, den 2 mars, vägde jag 90,4 kg. Sen tappade jag sugen. Jag fortsatte träna men jag skötte inte maten.

I måndags morse, den 26 mars vägde jag 93,7 kg. I dag, efter fyra proteindagar, vägde jag 90,6 kg. Så man kan säga att mars var en helt förlorad månad vad det gäller viktminskning.

Jag är givetvis jätteglad över -3 kg på fyra dagar, jag kan knappt tro att det är sant. Det är knappast fett som försvunnit utan bara vätska, vilket är ett bevis på att jag är extremt kolhydratkänslig. Så fort jag äter kolhydrater så sväller jag liksom upp, som man pumpar upp en boll.

Samtidigt är det extremt tröstlöst att det är så svårt att hålla vikten. Gång på gång är det samma förbannade kilon som man går ner i vikt. Men vi viktkämpar ger ju aldrig upp – eller hur? Så jag fortsätter med ytterligare tre proteindagar, och från och med måndag kompletterar jag proteinet med grönsaker. I helgen ska jag prova lite nya recept också, kycklingmuffins bland annat.

Kommentarer till: "Proteindagar gav snabbt resultat" (8)

  1. Hej ny här och hitta dig via en annan blogg, början min viktresa på allvar den 10april just nu har jag bar smygstartat lite.

    Jag tycker inte du ska se mars som en förlorad månad även om du gått up igen så kanske du lärt nåt annat av det eller blivit bättre på nåt annat som du kanske har nytta av senare i resans gång.
    Kycklingmufffins lät sjukt gått blir det recept sedan? 🙂

  2. Javisst! Det är jobbigt! Men man borde hitta ett livsstil och inte en metod. Det går inte att ”missbruka” så mycket kroppen men så många ändringar.
    Keep on!!
    kram

    • Det är rätt. Och några proteindagar då och då kan jag nog klämma in i min livsstil. Träningen påverkas faktiskt inte negativt. Och syftet med träningen är ju att bränna fett och frigöra endorfiner, och inte att prestera toppresultat.

  3. Oj vad bra. Grattis. Tänk om vi skulle räkna kilona varje gång vi gått ned dom då hade vi nog nått målvikt för längesedan 🙂

Kommentera

Etikettmoln

