Just another WordPress.com weblog

Här finns information om Dukan-dieten, som jag lånat begreppet proteindagar från. Det är besläktat med LCHF men man förespråkar magert kött och mindre fett.

http://mabra.com/dukan-diets-alla-faser-sa-har-ater-du/

Ni måste tycka att jag är galen som fladdrar mellan olika dieter hit och dit, men jag måste verkligen få en nytändning då och då 🙂 Jag älskar att prova nya saker, jag tröttnar så snabbt på allting annars.

Och jag ska ”bara” komplettera mitt liv med några proteindagar då och då. Andra proteindagen har också gått bra, men jag åt en mellanmålsbar innan jag sprang och ett äpple efteråt. Lite kolhydrater behöver jag ha i samband med träning, annars orkar jag ingenting.

Och jag lägger in allt jag äter i VV-appen så man kan lugnt säga att jag tar till mig det som passar mig 🙂

Kommentarer till: "Så äter du med Dukan-dieten" (2)

  1. Perfekt helt enkelt! Jag tror att alla skulle må bättre av att kunna göra en egen modell som funkar för en själv, prova ut så det passar och blanda och ge, huvudsaken är att det går att hålla sen, för gör det inte det är det ju ändå meningslöst att hålla på ;-D

    Själv kör jag Dukan men åt LCHF-hållet som sagt, men med mycket, mycket mindre fett eftersom för mycket gör mig illamående. Nu tycker jag att jag hittat en jättebra grund, mer tipssidor att spana in, recept mm. Just nu inne i Cruise-fasen á la Mia och det funkar kanon som sagt, taggad som en tok är jag ;-D

Kommentera

Etikettmoln

