Just another WordPress.com weblog

I dag har jag tagit det väldigt lugnt. Sov länge, körde en sväng, jobbade i trädgården en stund, och grillade hos grannen (svärmor/svärfar).

Med en snabb överblick inser jag att hemarbetet är mer än jag mäktar med. Tvättkorgarna är fulla, diskbänken belamrad, och dammråttorna snudd på aggressiva. Då går jag ut och planterar påskliljor och pärlhyacint i en kruka, rensar rabatter och räfsar gräsmattan.

Så för att hinna med både ute och inne skulle jag behöva en vecka ledigt. Synd att det inte funkar med tanke på att jag har min mest arbetsintensiva period just nu. Den 1/4 ska semesterschemat vara klart.

Kommentarer till: "Skulle behöva en vecka ledigt" (2)

  1. Jag har fått sinneslugn sedan jag började med köpt hjälp med städningen. Vårt hem är fortsatt stökigt men inte fullt lika illa som tidigare och ytorna är städade och rena! Att tvätta på helgen blir som ett ingenting och så räcker orken till litet mer; träning, sortering, extraplock runt huset. Jag har inga som helst problem med att någon annan dammsuger och dammar och moppar hos oss. Och eftersom jag bara har var annan vecka så blir det ingen stor kostnad heller, jag har ju själv bestämt vad som behöver göras.

    • Härligt! Dammsugning, dammning och moppning hade jag lugnt överlämnat till någon annan när som helst 🙂 Aggressiva dammråttor gör mig stressad.Tål att tänkas på, men vi måste ha det gjort varje vecka, det är ett minimum. Och det tar sån tid!

Kommentera

Etikettmoln

