Just another WordPress.com weblog

5 km på 41 min

8 grader. Blåsigt. Duggregn. Nä, ikväll kändes det inte kul att springa. Men man måste ju leva som man lär 😉 Så jag sa till mig själv på skarpen: Tänk inte så mycket – gör bara!

Min räddning är nog att jag byter om innan jag går från jobbet. Sen kör jag till en slinga på vägen hem. Hade jag åkt hem för att sen byta om hade jag nog inte kommit iväg, i alla fall inte när jag ska springa själv.

I kväll blev det Västra Mark, mycket upp och ner. Många löpare jag känner säger ”usch, där är så backigt” och det stämmer bra. Perfekt träning för lungor och hjärta!

Fortfarande går jag en hel del men det är lååååång tid kvar till den 14 maj då jag ska springa Blodomloppet under 30 min. Under 25 min är nog att sikta för högt.

Jag går mer när jag springer själv också har jag märkt. Antingen springer jag snabbare än jag egentligen orkar då, eller så ger jag upp för lätt.

Men just nu är målsättningen bara att faktiskt göra det!

Kommentarer till: "5 km på 41 min" (1)

  1. Hej! Vilken härlig och motiverande blogg du har:-) kolla gärna in hos mig:-)

Kommentera

Etikettmoln

