Just another WordPress.com weblog

Back to basic

Livet består av en massa plus och minus. Hela tiden går man en balansgång mellan för mycket och för lite, men då och då är allt tack och lov lagom.

Den senaste veckan har det varit för mycket. Att jag aldrig lär mig att jag måste vila INNAN jag gör något utöver det normala. Det är alltid mycket svårare att återhämta sig i efterhand.

Plus att jag känner mig hopplöst efter på jobbet efter alla ”halva” arbetsveckor. Men då är det svårt att se i vilken ända man ska börja, det är lätt att man rycker lite här och där och inte gör något ordentligt. En sak i taget är alltid bäst, men det är lättare sagt än gjort.

Trots detta tänker jag ta ledigt på fredag, sova länge, gå en promenad mitt på dagen, för att sedan flyga till Stockholm och årsmötet kl 17.30. Jag är framme hos min kompis i Örsundsbro kl 19.30 cirka. Sen börjar årsmötet på lördag 9.30.

I övrigt är det back to basic som gäller den här veckan. Lunchpromenader, springa tisdag, torsdag, planera maten, fylla i VV-appen, och gå och lägga mig tidigt.

Dricka vatten är viktigt också, det har jag också slarvat med. Det är så bökigt när man måste springa på toaletten hela tiden. På jobbet och hemma är det ju inga problem men på resande fot brukar det vara det.

Kommentarer till: "Back to basic" (4)

  1. Back to basics låter skönt, avskalat. Fast just nu är jag mest f-bannad på några… människor. Precis vad jag inte behöver just nu….

  2. annaspersonligaresa sa:

    Du inte ensam om att slarva med vatten. Tycker det så förbannat svårt
    Kram

  3. Du är så duktig som kämpar på, och som du säger så är vila och återhämtning så otroligt viktigt! Ta det lugnt och återhämta dig, så kommer du igen med nya tag sen. 🙂

    Kram, Anna

  4. Vila i förväg har jag inte tänkt på. Måste testa:) Håller med om att det är svårt med vattnet när man är på resande fot.

Kommentera

Etikettmoln

