Just another WordPress.com weblog

Ingen kanontid, men jag var ju tvungen att gå och stå en del både på grund av bristande ork och rödljus. Just nu är jag bara supernöjd med att jag faktiskt kom iväg. Jag var helt slut efter utbildningen i dag, men när skallen är trött behöver kroppen jobba! Bättre tider kommer med tiden. Tålamodet behöver också tränas.

Målsättningen var att springa till Pildammsparken. Från hotellet var det exakt 3,25 km. Jag är född i Malmö och bodde där tills jag var 1 år, då familjen flyttade hem till Göteborg igen, och min mamma promenerade i Pildammsparken med mig i vagn hösten 1969.

Vår yngsta dotter föddes svårt sjuk och under cirka tio dagar var hon inlagd på sjukhuset i Malmö. Sen har hon opererats för sin LKG två gånger, med en veckas inläggning varje gång. Så jag har promenerat mycket i Pildammsparken, både ensam och med henne i vagnen. När allt var som jobbigast kändes det viktigt att gå, gå och gå. Jag hade inte mycket annat att göra heller.

Oavsett kändes det bra att vara tillbaka, på helt andra premisser. Och jag mötte väldigt många löpare överallt. Och cyklister – dem får man se upp med.

På väg tillbaka till hotellet såg jag idrottsplatsen, där start och mål hålls den 16 juni på Malmömilen. Det ska bli så roligt 🙂

En stor fördel med dubbelsäng är att man kan sitta/ligga svettig på ena sidan och sen krypa ner på den rena sidan efter att man duschat.

20120308-185847.jpg

20120308-185858.jpg

20120308-185906.jpg

Kommentera

Etikettmoln

