Just another WordPress.com weblog

Jag har inte fyllt i min VV-app sen i torsdags, och nu har nästan halva veckan gått (ny vecka inleds på fredagar) så därför pausar jag från appen den här veckan. Jag är bortrest på kurs onsdag-fredag så veckovägningen får vänta till lördag morgon. Men från träningen pausar jag inte, träningskläderna packar jag ner.

Jag känner mig väldigt stressad just nu. Det är en mycket arbetsintensiv tid på jobbet och sen har jag lite bekymmer med den förening som jag är ordförande i. Vi har konflikter inom styrelsen och den 17-18/3 har vi årsmöte i Stockholm och jag laddar mentalt inför detta. Det finns två möjliga scenario: 1) Jag och min ”falang” får årsmötets förtroende att fortsätta driva verksamheten som vi vill. 2) Jag avgår som ordförande och går med mina vänner och dricker gravöl.

Jag är 100 procent inställd på att det kan bli på båda sätten, men samtidigt jobbar jag på som om årsmötet bara ska avverkas och sen ska vi jobba vidare som vanligt. På ytan känner jag mig lugn och samlad, men inombords finns givetvis en stress inför årsmötet. Jag vill ju helst att alla ska vara nöjda, och jag är inte van vid att stå på ”barrikaderna”. Samtidigt har jag valt att ta den här striden, den är viktig för mig. Jag får mycket pepp och ryggdunk, och jag vet att jag gör rätt, men det är så onödigt att behöva lägga tid och energi på konflikter. Det är verkligen sämsta sättet att ägna sin tid åt.

I detta läget är träningen bara en bonus. Inför många situationer kan man inte göra så mycket, det är bara att låta det bli som det blir, och då är träningen en viktig motvikt för där kan jag verkligen göra något. Jag får utlopp för mina ”flyktkänslor” när jag tränar helt enkelt.

Kommentarer till: "Pausar från VV-appen lite" (3)

  1. Hur klarar du stress och mat? jag tenderar att falla ur väldigt lätt och mycket tyvärr och har inga bra strategier att ta till. motionen däremot är lättare att hålla fast vid. kanske bara att träna på tills motionen ger lika mycket tröst och lugn som maten?

    Och sedan vill jag berömma dig för att du tar konflikten. Det är modigt!

    • Kombinationen stress och mat är min akilleshäl. Men jag har hittat en ventil i träningen. Nu kan jag känna ”jag måste träna” i stället för att tänka ”jag måste äta”. Jag har ju märkt att det hjälper lika bra. Sen planerar jag in tid för vila och sömn, låter hellre städning och tvätt vänta. Jag försöker verkligen att inte ta ur oron i förskott, utan försöker ta en dag i taget, i hanterbara bitar. Det är inte lätt, det är en kamp. Jag lyckas inte fullt ut heller, men vem har sagt att det ska vara lätt att leva?

  2. Många peppkramar till dig! Hoppas det löser sig på bästa sätt!

Kommentera

Etikettmoln

