Just another WordPress.com weblog

Tillbaks på löpbandet

Trots flera veckors uppehåll orkade jag med samma tempo som sist, även om det var sjukt jobbigt. Svetten lackade och lungor och hjärta fick verkligen jobba. Men jag klarade det 🙂

Efter 2 x 15 min löpning (totalt 4,2 km) gick jag 15 min i 5-7 graders uppförslut. Jag ville se färdigt på Biggest Loser från USA. Deltagarna sprang ett maratonlopp i öknen och en finalplats stod på spel. Vinnaren klarade det på 5 tim nånting, och sju kom i mål. Den äldsta var 62 år – verkligen grymt jobbat. Mina 2 x 15 min kändes då som en piss i Nilen minst sagt.

Nu ska jag nöta löpbandet två gånger i veckan och komplettera med att springa utomhus på helgen. Nu tar jag sikte på att klara 5 km under 30 min den 14 maj under Blodomloppet! Till dess vill jag helst ha nått 85 kg, för varje kg är ett för mycket att släpa på.

När jag kom hem var jag vrålhungrig så det fick bli två rostade limpmackor, bregott och två kokta ägg som pålägg. Känner mig inte ett dugg mätt och nöjd, det kändes mest som det jag åt försvann i ett stort svart hål. (Hade inget vettigare bröd hemma, och efter träning är lite kolhydrater halvokej.)

Jag ska gå och lägga mig tidigt med nya tidningen GI-hälsa som sällskap. När man sover kan man inte äta!

Kommentarer till: "Tillbaks på löpbandet" (3)

  1. Vad duktig du är! Och tänk att nån av deltagarna klarade marathon på 5 timmar! Det är mitt mål, då kanske jag också kan! 🙂 Fast det går inte så fort ännu, men jag har samma mål som du just nu, att klara av 5 km på 30 minuter. Men det är en bit kvar för mig.

    Kram, Anna

  2. Kanonbra jobbat. Jag ska också upp på löpbandet ikväll efter en seglivad förkylning. Hoppas att det går.

    Monica

Kommentera

Etikettmoln

