Just another WordPress.com weblog

I valet och kvalet

Jag har faktiskt ingen aning om vad torsdag-söndag sätter för spår på vågen. Maten har nog varit okej, men motionen har ju helt uteblivet. Och vatten har jag absolut inte druckit så mycket som jag brukar göra. Så nu är jag i valet och kvalet. Väga mig i morgon bitti eller vänta till fredag, och ösa järnet måndag-torsdag, så jag får ett riktigt bra slutresultat på Rivstarten på fredag i stället?

Ja, det är ju egentligen inget val. Klart att jag ska sikta på att hamna under 90 kg på fredag, för det visar garanterat inte vågen i morgon. Det hade varit skönt att sluta Rivstarten med en delmålsbelöning, det vill säga ett par nya jeans i st 42. Så får det bli – sköta VV-appen till punkt och pricka och promenera/träna varje dag måndag-torsdag och sen slutvägning på fredag.

Det är ju ingen tävling det här, men det är ändå skönt att känna att man gjort sitt bästa och det har jag inte gjort de senaste dagarna. Men det var det värt 🙂 Några dagar hit eller dit kvittar. Resan fortsätter ju även efter fredag menar jag.

Kommentarer till: "I valet och kvalet" (2)

  1. Lycka till hur du än väljer. Har du hört något om/när appen kommer till android. När jag blev onlinemedlem före årsskiftet stod det ”snart även till android” nu hittar jag inte den infon någonstans. Har mailat VV men inte fått något svar. Skulle ju underlätta betydligt eftersom mobilen snart utrotat den bärbara datorn.

    • Tyvärr har jag inte hört något om det. Men mobilen-appen är suverän så tjata på dem! Kolla i appstore med jämna mellanrum. Eller market heter det nog i android. (Där man laddar ner appar.)

Kommentera

Etikettmoln

