Just another WordPress.com weblog

Stora byxprovardagen

Eftersom jag ska resa bort i helgen var jag tvungen att prova byxor. Jag brukar ha samma par svarta jeans varje dag (st 44) på jobbet och tvätta dem på helgen, men nu kan jag ju inte göra det. Jag vägrar köpa nya jeans innan jag kommit under 90 kg så det var bara att bita ihop och börja rota i garderoben.

Detta hittade jag:

  • 4 shorts som passar (stor nytta av dem nu 😦 )
  • 7 sommarbyxor (3/4 ben) som passar.
  • 10 sommarbyxor som inte passar.
  • 9 vinterbyxor (jeans, manchester, svarta, grå etc) som inte passar.
  • 3 trasiga byxor – som jag slängde direkt.
  • 3 vinterbyxor som passar 🙂
  • 2 gigantiska par jeans i st 48 och 50 (!)

Plus X antal tajts och mysbyxor som jag enbart använder hemma, och därför inte provade, och 3-4 finbyxor som jag vet inte passar så dem provade jag inte heller. Herregud vad byxor jag har! Och endast 3 passar just nu! De byxor som inte passar har st 42 och får jag inte motivation nu så vet jag inte vad som krävs.

Kommentarer till: "Stora byxprovardagen" (3)

  1. Jag tycker det verkar som om du är på väg åt rätt håll med råge! Livsstilsförändring istället för bantning tror jag är hållbarare i längden! Heja Pernilla!!!

  2. Känner igen problemet. Har byxor i massa olika storlekar. Längtar efter att kunna ta fram ett par av de jag inte kan ha nu.

  3. Inventering i garderoben….!

    I min finns också alla storlekar men många av dem har för långa ben (jag är ju rel kort i rocken) och numera visar jag mig INTE i jeans med uppvikta ben… Ffa INTE i jobbsammanhang.

Kommentera

Etikettmoln

