Just another WordPress.com weblog

Den här boken lånade jag på bibblan i dag. Jag lånar regelbundet ljudböcker och ibland blir det en viktbok också. Man kan ju inte köpa allt. Det är sällan jag lär mig så mycket nytt, men lite ”hjärntvätt” är aldrig fel – till slut ska väl kunskapen sitta inifrån och ut i alla lägen!

Maria Helander har jag lärt känna lite via hennes blogg. Hon är livscoach och praktiserar KBT. Cathrine Schück är LCHF-kock bland annat. Jag gav bort hennes kokbok med ”nyttiga sötsaker” till min kompis L och hon har haft stor nytta av den boken.

Tillsammans bedriver de viktminskningskurser som de kallar Helhetsmetoden. Det går nog ut på hur vi ska tänka annorlunda, och inte ”äta” våra känslor misstänker jag. Jag får garanterat anledning att återkomma, om nu boken är hälften så bra som jag hoppas förstås.

20120220-183332.jpg

Kommentarer till: "Ny bok att läsa: Helhetsmetoden" (1)

  1. Jag ser fram emot recensionen, jag följer också hennes blog.

Kommentera

Etikettmoln

