Just another WordPress.com weblog

Aldrig mer mozarella!

Eller aldrig är väl att ta, inte just nu i alla fall. Jag gillar verkligen mozarella och jag brukar köpa en bit (125 g) och äta tillsammans med tomat, rödlök och oregano. En hel bit alltså, fördelat på fyra-fem skivor. Det kan jag äta som tillbehör till grillad kyckling, eller som ett mellanmål.

Eftersom jag alltid har mobilen med mig, och VV-appen tillgänglig, var jag ju tvungen att se hur många propoints ett sådant mellanmål skulle kosta. En bit mozarella (125 g) kostar 9 propoints!!! Som en hel måltid! Så gott är det faktiskt inte. Det får jag ta som fredags- eller lördagsmys en vecka då jag varit flitig med motionen.

Kommentera

Etikettmoln

