Just another WordPress.com weblog

Plus på vågen givetvis

På fjärde dagen reste hon sig ur sängen och sa: Nu får det vara nog. Jag känner det fortfarande som jag har skallen full av snor, och hostattackerna kommer och går, men jag har ingen feber och inte ont i halsen längre och det får man vara glad för 🙂

Jag märkte redan i natt att nattsömnen blivit lite rubbad så idag gick jag upp kl 9 och har hållit igång sen dess. Jezuz vad det behövs kan jag säga.

Efter maten ska jag gå en runda. Måste få frisk luft och lite fart på benen känner jag. Men jag ska ta det lugnt och ”lyssna på kroppen”.

I fredags visade vågen 90,7 och det var ett litet plus jämfört med veckan innan. I morse, efter helgens kanelbullsorgier, visade den 91,8 kg. Fast nu har jag en extra lång vecka framför mig att faktiskt nå under 90 kg. Jag är bortrest torsdag-söndag och väger mig därför först på måndag. Det blir min sista vägning med Rivstarten, fast egentligen är det ju bara att fortsätta efter det.

Vi viktkämpar ger ju aldrig upp! En dag når vi målvikt, och då börjar istället kampen om att behålla den. Det är verkligen en livsstil, men jag föredrar den livsstilen framför att inte alls bry mig om hur jag ser ut och hur jag mår.

Sen blir jag galen på människor som säger att Molly och Blondinbella är tjocka!? När blev anorektiskt smal ett ideal? När unga tjejer sliter som djur för att se ut som benrangel är jag glad att jag är 40+ och slipper delta i den cirkusen.

Kommentarer till: "Plus på vågen givetvis" (4)

  1. Heja Pernilla! En viktkämpe ger inte upp!!!! Och visst tusan är det f-bannat galet med kommentarerna om dessa tjejers normala figurer, hur kan man med att ta sig friheten att ha åsikter om sådant!?!

    Sv. För skojs skull satte jag mig och tittade på Hemnet i eftermiddag. Det är inte klokt vilka priser det rör sig om i närheten av Stockholm, man får något motsvarande vårt uthus för 3-4 miljoner. Och lägenhet har jag bott i förr men ser avsaknaden av grannar som svår att ersätta… Jag tror inte alls att ungarna skulle ha åsikter om en flytt, tvärtom, men det är ju många saker som ska stämma. Ärligt talat skulle jag inte ha större problem att utnyttja både Rut och Rot till fullo, det skulle underlätta. På fredag kommer en tjej över och gör en ”provstädning”….

  2. http://myfitspiration.com/2012/01/what-does-plus-size-really-equal/ läs och gråt. Det är sjuka ”ideal” som råder i världen idag.

  3. Välkommen tillbaka till den friska sidan 🙂

Kommentera

Etikettmoln

