Just another WordPress.com weblog

Jag är en kanelbulls-junkie

I de allra flesta lägen har jag slutat tänka ”jag måste äta något” för att istället tänka ”jag måste springa” när det händer något jobbigt. När man känner sig otillräcklig, missförstådd eller om någon säger/gör något dumt.

Oftast hjälper det inte att grubbla och fundera så mycket. Gjort är gjort och sagt är sagt. Man kan inte heller förändra någon annan, man kan bara förändra sig själv. Så då kan man lika gärna piska skiten ur sig själv bokstavligt talat. Och det funkar! Jag lovar! Träna så att svetten lackar och musklerna värker hjälper verkligen mot allt!

Fast nu är jag sjuk och får inte träna. Jag orkar inte heller, orkar knappt gå upp och nedför trappan här hemma. Det är synd om mig och det är för jävla tråkigt att ligga raklång i sängen hela dagarna. Då äter jag kanelbullar för att pigga upp livet en gnutta åtminstone.

För några månader sedan köpte jag en hel sats med hembakade kanelbullar av en kompis. Mestadels ligger de bara i frysen, men periodvis är deras lockelse SÅ stark. Det finns inget godis eller bakverk i världen som slår hembakade kanelbullar. Det är min drog!

Hoppas de är slut snart och jag ska ALDRIG mer köpa hem kanelbullar. Slänga dem kan jag inte bara, det vore som att sticka ett hål i hjärtat. Fast så känns det bara just nu. En dag när jag är stark ska jag kasta allihop på komposten! Om det är några kvar då…

Kommentarer till: "Jag är en kanelbulls-junkie" (1)

  1. *skratt** jag älskar också hembakade kanelbullar och skulle inte heller kunna kasta bort. Näe, de skulle slinka ner. 😀 Krya på dig!

Kommentera

Etikettmoln

