Just another WordPress.com weblog

Vanlig jä…. förkylning

Jag blir väldigt sällan sjuk. En gång om året ungefär, någon gång i februari-mars. Halsont och hosta kan jag ha lite från och till hela vinterhalvåret men sängfärdig blir jag väldigt sällan.

Nu är jag det i alla fall. Med huvudvärk, öronvärk, snuva, halsont, hosta och feber strax över 38 grader känner jag mig väldigt ynklig. Fast har man normalt en temp strax över 36 grader så blir man väldigt sjuk när man har över 38 grader. (Fast min omgivning tycker att jag överdriver.)

Så jag ligger här i sängen och läser tidning och bloggar, facebookar, sover och väntar på att det ska gå över. Med jämna mellanrum äter jag min soppa. Kombon morot, apelsin och vitlök låter skum men soppan smakar mest morot. Fullproppad med antioxidanter är den i alla fall.

Kommentarer till: "Vanlig jä…. förkylning" (1)

  1. Soppan låter spännande och verkar perfekt att ha till hands vid förkylning. Vad tycker du om tidningen? Krya på dig!

Kommentera

Etikettmoln

