Just another WordPress.com weblog

Morots- och apelsinsoppa

  • Riv 4 medelstora morötter. Koka dessa i en gryta med 2-3 dl vatten. Krydda rikligt med vitlök, svartpeppar och salt.
  • Dela 2 apelsiner i mindre bitar och tillsätt i grytan.
  • Stavmixa morötter och apelsin, tillsätt sen 8 dl vatten och 2 grönsaksbuljongtärningar, koka upp och låt koka cirka 10 min.
  • Lägg vad du vill i soppan, bacon, sidfläsk, chorizo. Gärna något som är lite salt eller välkryddat. I dag hade jag bara smörgåspålägg hemma så det fick bli ost och skinka i soppan.
  • 20120216-121827.jpg

    Kommentarer till: "Morots- och apelsinsoppa" (1)

    1. Svar: Jag brukar ibland fa lite redan samma dag, annars när jag vaknar nästa dag. Känner fortfarande inte av nagot, sa det gick nog bra. Imorrn tänkte jag köra Yogilatixpasset igen. Sist gang hade jag träningsvärk i magen i tre dagar efterat, far se hur det gar denna gang 😉

      Det är jobb pa ett Call center, för svenska 🙂 Visst, det är inte det jag egentligen vill göra…och det är en bit att aka denna gang med. Men jag testar sa far vi se hur det gar. I värsta fall sa far jag helt enkelt säga upp mig. Kommer fortsätta söka jobb inom handel under tiden, da jag helst av allt vill jobba i butik.

      kram!

    Kommentera

    Etikettmoln

