Just another WordPress.com weblog

Åt sockerkaka i dag

Varannan vecka har vi ett möte på jobbet som vi turas om att baka till. Då brukar jag faktiskt ta en bit, även om jag väldigt sällan äter kakor/bullar annars.

I dag blev det sockerkaka (1 skiva = 4 pp) och jag var beredd på mersuget som den skulle väcka. Men det kom inget! Tänk om jag faktiskt kan äta sötsaker ibland, väldigt sällan förstås, utan att behöva oroa mig för mersuget? Det vore riktigt skönt i så fall.

Samtidigt tror jag att orsaken till att man äter eller inte äter är viktigast. Hade jag ätit för att ge efter för mitt sug hade det nog varit en helt annan sak.

Kommentera

Etikettmoln

