Just another WordPress.com weblog

6 km på 58 min

Nu har jag trappat upp ett snäpp. I går och i dag har jag traskat 6 km på cirka 60 min. (Tidigare gick jag 5 km på kvällarna.) Målsättningen är att inte en enda km ska ta mer än 10 min, och det klarade jag i dag. I går låg jag strax över 60 min.

I dag visade vågen en lägre vikt än på mycket länge. Nu gäller det att hålla ut så det fortsätter så här. Jag upplever att det är svårt att få ”stenen i rullning”. Det blir lätt ett steg fram och ett tillbaks. Så tröttsamt är det.

Annars mår jag bra. Maten funkar, app-rutinerna sitter, jag har inget sötsug, är inte hungrig, älskar mina promenader, och förkylningen verkar ha kommit av sig den här gången också.

Från och med nästa vecka blir det lite löpband och styrketräning igen, men det har funkat väldigt bra med promenader dessa två veckor. Löpningen utomhus hinner jag med när snön försvinner, det kommer nog snabbt tillbaka.

Fast nu har jag lite ont i trampdynorna precis bakom tårna, så det blir två dagars vila från kvällspromenaderna nu. I morgon kväll blir det Flex i stället och på fredag bara vila. Fast lunchpromenader blir det förstås. Det börjar bli en härlig vana 🙂

Kommentarer till: "6 km på 58 min" (1)

  1. Jättebra jobbat. Ska ta tag att gå ute i skogen så fort halka o snö är borta. Tills dess får det bli inomhus och ute på landsvägen.
    Kram Monica

Kommentera

Etikettmoln

