Just another WordPress.com weblog

Nu har det gått fem av åtta veckor med Rivstarten, och min andra vecka med Viktväktarna har inletts. Den nya veckan inleddes redan i fredags eftersom jag har fredagar som vägdag. Mina VV-veckobonus försvann i tomma intet, liksom de 38 motions-pp som jag hade skrapat ihop måndag-torsdag. Det var bara att börja på ny kula.

Mina dagliga pp har minskat från 33 till 30. Nu har jag inte längre råd att äta en mellanmålsbar i bilen hem varje dag. Jag byter till ett äpple i bilen i stället. På kvällen ska jag komplettera med ett mellanmål bestående av kesella och hallon. Jag behöver ha något i magen innan jag somnar, plus att kesella är proteinrikt.

Jag fortsätter med promenader även den här veckan. Tuffare träning får vänta tills jag känner mig fullt frisk. Jag är fortfarande halvkrasslig, jag är liksom varken sjuk eller frisk. Men lunchpromenad och kvällspromenad kommer man långt med 😀 Gör jag bägge delar kommer jag upp i 8 km/dag och det är riktigt bra.

I går syndade jag lite genom att äta färsk pasta till köttfärssåsen. Just färsk pasta är jag väldigt svag för. Men tack och lov väckte inte pastan något mersug, så det kan jag nog äta då och då. Jag gjorde mycket köttfärssås, med svamp och lök, så jag fick ihop tre lunchlådor med köttfärssås och kokta grönsaker också.

Mina app-rutiner börjar sitta som de ska. Det går snabbt och lätt att fylla i planerad mat för dagen, och har man väl fyllt i maten känns det svårare att göra avsteg från planen. I dag har jag redan fyllt i alla måltider, och jag får 3 pp över. Äter jag likadant i morgon så kan jag äta en mellanmålsbar i morgon också. Den kostar 6 pp.

Kommentarer till: "Andra veckan med VV är inledd" (1)

  1. Svar: Ja nu är jag igang ordentligt 🙂 Nyligen hemkommen fran jobbet, blev styrka och cardio idag.

Kommentera

Etikettmoln

