Just another WordPress.com weblog

32 låtar blev 17 till slut

Nu har jag nog rensat klart på min ”Springlista” i spotify. Jag ska döpa om den till ”Långa steg” tror jag. Jag är helt besatt av att gå i takt och f… vilka långa steg jag kan få till. Inte ens -10 får mig att sluta digga till musiken.

Jag ska nog leta reda på den där programvaran som Joggande sund skrev om på sin blogg. Den räknar ut takten på något sätt. Då kan man leta reda på låtar med just den takten.

Låtarna måste vara synkade med mina steg, även om det kan skilja lite. Ibland får jag korta stegen och öka tempot och ibland får jag sträcka ut stegen extra långt. Det ger bara trevlig variation. Men låtarna får inte vara för långsamma eller för snabba. Då trippar jag fram som en yr höna.

California Gurl med Katy Perry är helt perfekt för mina steg!

Kommentarer till: "32 låtar blev 17 till slut" (4)

  1. Min favvo också! Jag kan inte låta bli att dansa några steg här och där när jag är ute och går med den i öronen! 🙂

  2. Härligt!! Håller med dig – rätt musik är verkligen peppande och kan få mig att längta till nästa pass.

  3. Kan du inte länka till din lista så man får ta del av den? 😀

Kommentera

Etikettmoln

