Just another WordPress.com weblog

I dag har jag skyfflat skit känns det som. I morse möttes jag av en bruten arm och magsjuka. Nu var jag tack och lov inte drabbad själv, mer än indirekt eftersom jag behövde fixa fram vikarier. Men allting löser sig till slut. Det jag hade tänkt ägna dagen åt hann jag inte med förrän efter kafferasten i eftermiddags. Så kan det bli.

Sen har det blivit fortsatt massa tjafs i den förening som jag är ordförande i. Nu är jag så trött på alltihop att jag är SÅ nära att säga ”tack och hej”. Men samtidigt är jag uppfostrad så att jag inte sviker när det blåser. Har jag tagit fan i båten så ska jag ro hem honom. Fast jag vill inte bli pajkastad på mer. Jag har inte förtjänat det här.

Jag ska sova på saken innan jag bestämmer mig. Man ska alltid sova på saken innan man tar avgörande beslut har jag lärt mig. När man sover går den logiska hjärnhalvan ner i vila medan den kreativa tar kommandot. (Det är nog därför man drömmer så konstigt.) Men det som den logiska hjärnhalvan inte kan lösa kan faktiskt den kreativa hjärnhalvan hitta en lösning på. Sådant som är übersvårt kvällen innan kan vara plättlätt nästa morgon. Och sen har jag också lärt mig att man aldrig, never, ever ska fatta ett avgörande beslut i affekt. Så det tänker jag inte göra.

Och jag har inte tröstätit. Inte en enda liten smula. Och det är STORT i min värld 😀

Min första tanke nu när det kör ihop sig är att jag vill ut och gå eller springa. Så på lunchen blev det en lång runda, med en kompis så jag fick prata av mig lite också, och nu efter jobbet ska jag ut och knata igen en timme medan jag väntar på att hämta Lillasyster på fritidsgården. Får se om jag hinner tur och retur Kallinge-Ronneby i kväll 🙂

Kommentarer till: "Fy f.. vilken skitdag jag har haft" (1)

  1. Bra gjort att inte tröstäta, vet hur svårt det är.

Kommentera

Etikettmoln

