Just another WordPress.com weblog

Propoints är ett bra sätt att enkelt se om man fördelar sitt intag av energi jämt över dagen. Propoints tar hänsyn till protein, kolhydrater, fett och fibrer. I tidningen Må Bra finns många redan propoints-uträknade recept.

VV-appen, där man kan uppdatera sin checklista är suverän. Precis som att jag bloggar oftare när jag kan göra det i mobilen, så kommer jag att uppdatera checklistan oftare. Och fyller man i checklistan I N N A N man äter kan man göra andra val. I dag blev det skinka i stället för ost till frukost, enbart frukt som mellanmål, och till och med mjölken i kaffet är noterat (fast 1 msk grön mjölk kostade inga propoints).

Kalkylatorn i appen, som räknar om till propoints är smidig. Mata in värdet för protein, fett, kolhydrater och fibrer, justera portionsstorleken och voila fick jag veta att en mellanmålsbar innehåller 6 propoints. Som en måltid med andra ord, och inget man ska äta mycket av. Sen har jag sparat den som favorit och kan snabbt välja in den varje dag, eller helst mer sällan.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: